There will be abstracts for each entrance and PDF's to read the information in English for this section.
He arribat a la gran conclusió que: Un mestre mestre, és un heroi. Llegiu-ne el text que jo mateixa he redactat en PDF aquí.
És inevitable ensopegar amb Jaume Cela quan s'està parlant d'educació i mentre redacto la memòria del pràcticum m'he trobat amb un altre exemple bo de citar, és aquest:
Haurem de permetre encara més l'entrada de les famílies, potenciar el seu interès i les seves preguntes. Haurem d'aprendre a viure els interrogants com a reptes, no pas com a desqualificacions del nostre treball, i haurem d'explicar-nos motl més bé. Haurem d'intensificar la participació de nous professionals i d'altres persones que col·laborin a fer realitat el projecte que volem impulsar.
Davant l'allau informativa imperant, haurem de potenciar la capacitat de seleccionar, la de discriminar, la de relacionar i la d'interpretar. Haurem de donar context al text, volum a la informació, i ombra a les veritats tancades i a les certeses de pa suca tamb oli . Haurem d'ensenyar camins per on puguem seguir avançant tots junts. Haurem de saber posar cada diferència al servei dels altres, perque`som diferents, no podem oblidar-ho, amb els altres, i no pas en contra dels altres o per sobre dels altres.
(...) L'escola sempre s'ha mogut entre la utopia i la reproducció dels interessos de la societat. Estem convençuts que sense utopia no hi ha progrés, perquè una utopia és un punt de referència a l'horitzó, un far que il·lumina moltes foscors, que concreta contorns i que indica esculls que s'han de salvar. (...)
Defensem una utopia que ens aboqui amb passió a l'acció reflexiva i ens allunyi de la comoditat del "sempre ho hem fet així".(1) ”
[1]
Cela,
Jaume; Palou, Juli. Va de Mestres. Carta als Mestres que comencen. Associació
de Mestres Rosa Sensat. Barcelona: 2004. (Pàg. 45)
- "Education can be transformed only by educating the educator,
and not merely creating a new pattern, a new system of action.
"Només es pot transformar l'educació educant a l'educador,
i no creant un nou model, un nou sistema d'acció. (Krishnamurti)
- "La paraula progrés no té cap sentit mentre hi hagi nens infeliços." Albert Einstein
- "Eduqueu els nens i no serà necessari castigar els homes. " Pitàgores
- "La infantesa té les seves pròpies maneres de veure, pensar i sentir; gens no hi ha més insensat que pretendre substituir-les per les nostres." Jean Jacques Rousseau
- "Eduqueu els nens i no serà necessari castigar els homes. " Pitàgores
- "La infantesa té les seves pròpies maneres de veure, pensar i sentir; gens no hi ha més insensat que pretendre substituir-les per les nostres." Jean Jacques Rousseau
De: http://www.amicsmartinet.blogspot.com/
- "Tot el que no passa per la passió no val la pena" Pep Guardiola
- "Qualsevol acció pedagògica és un acte d'amor"
- "Lo
que queremos ver es al niño persiguiendo al conocimiento, no al conocimiento
persiguiendo al niño." George Bernard Shaw
- "El
deseo espontáneo de aprender, que todo niño normal posee -y que se muestra en
sus esfuerzos por caminar y hablar- debe ser la fuerza motriz de la educación." Bertrand
Russell
- "El único objeto real de la educación es dejar al hombre en la situación de formularse preguntas constantemente." Lev Tolstoy
- "La imaginación es más importante que el conocimiento." Albert Einstein
- "El único objeto real de la educación es dejar al hombre en la situación de formularse preguntas constantemente." Lev Tolstoy
- "La imaginación es más importante que el conocimiento." Albert Einstein
Podeu fer un cop d'ull a la CARPETA D'APRENENTATGE (PDF) que vaig realitzar en acabar l'assignatura d'Intervenció a l'Aula d'Educació Infantil (una de les millors assignatures del curs passat) on vaig fer una reflexió molt inicial sobre els aspectes que més em van interessar en aquell moment i que em semblaven més rellevants sobre l'educació. Vaig parlar de:
* (English) Ask information about an initial study I did at university about the bases of education, if you are interested in it.
* (English) Ask information about an initial study I did at university about the bases of education, if you are interested in it.
1. El descobriment d’una vocació : ganes de ser mestra.
2. La creació d’un criteri propi en procés de construcció.
2.1. l’aprenentatge a través del joc.
2.2. el paper del mestre.
2.3. la naturalesa del temps en el desenvolupament d’un infant.
2.4. com tractar la diversitat.
2.5. sensibilitat educativa i l’art d’ensenyar.
3. Influències i experiències: entre tot, hi ha un munt de coses que han influït en aquests descobriments i en la creació d’aquest criteri.
Aquí hi ha altres conclusions! Podeu llegir sencera la recensió que vaig fer per l’assignatura Sistema i Contextos Educatius de primer curs (el primer text que vaig escriure de la carrera!) sobre “La Ciutat dels Infants” de Francesco Tonucci aquí.
Aquí hi ha altres conclusions! Podeu llegir sencera la recensió que vaig fer per l’assignatura Sistema i Contextos Educatius de primer curs (el primer text que vaig escriure de la carrera!) sobre “La Ciutat dels Infants” de Francesco Tonucci aquí.
Es parla de: el temps de l'infant; el joc infantil; la sobre protecció dels infants; la soledat de l'infant actual; l'autonomia de l'infant dins de la ciutat (la ciutat dels infants) i el canvi de mentalitat que comporta tot plegat.
*English: There are more "conclusions" from the first worksheed I made at university after the reading Francesco Tonucci and his project. The paper is written in Catalan but you can write to me for more information at gcolelsa7.alumnes@ub.edu