28 d’octubre del 2011

descobriments octubre (arxiu)

Un amic va fer un treball final de carrera sobre “L’aprenentatge cooperatiu a l’ESO”. Gràcies per deixar-me’l llegir i Enhorabona! (aviat en trobareu referències).
                                                                                                                                                                                                    
 
 Ja hem entregat la Memòria de Pràctiques del Curs de Monitors, i amb ella, queda una mica tancada la curiositat de Quines similituds tenen el món del lleure i l'educació formal(curs de monitors i experiència al Casal d'Estiu)
 
Podeu llegir una part de la memòria aquí (PDF). Pel que fa a la pregunta és que: totes dues, lleure i formal, tenen la finalitat d’educar, però a més, la formal d’ensenyar, i això la fa, com diu la seva paraula més formal i més rigorosa. Això no treu que el lleure no tingui importància. Ans el contrari, potser allò quahe l’educació formal no arriba a fer (perquè la tasca d’ensenyar ja requereix molt) ho fa el lleure. I per tant, crec que se’n beneficien l’un de l’altre. A més, cap dels dos es dedica estrictament a una finalitat sinó que com en tot, la globalitat hi és present (sinó, malament).

Precisament avui, dia 1, Carles Capdevila en fa referència: “Estic content. Perquè avui comencen el curs els esplais i agrupaments, i els seus caps i monitors són un col·lectiu al qual estic agraït, com a pare i ciutadà, per l'entusiasme amb què eduquen les criatures. Admiro com superen la indiferència amb què els tracta qui no coneix la seva feina. No els ho posem fàcil, però ningú no els rebaixa l'alegria ni la moral. Són el pla nacional de valors amb potes
                                                                                                                       
 
Sobre ESCOLES INNOVADORES, ja tinc més informació sobre una d’elles: L’escola Waldorf de Vallgorguina, que du a terme (com diu el seu nom) la Pedagogia Waldorf. Llegiu-ne aquí (PDF)la informació que he resumit -de moment- d'una font. Ja l’aniré ampliant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada