Un amic va fer un treball final de carrera sobre “L’aprenentatge cooperatiu
a l’ESO”. Gràcies per deixar-me’l llegir i Enhorabona! (aviat en trobareu referències).
Podeu llegir una part de la memòria aquí (PDF). Pel que fa a la pregunta és que:
totes dues, lleure i formal, tenen la finalitat d’educar, però a més, la formal
d’ensenyar, i això la fa, com diu la seva paraula més formal i més rigorosa.
Això no treu que el lleure no tingui importància. Ans el contrari, potser allò
quahe l’educació formal no arriba a fer (perquè la tasca d’ensenyar ja
requereix molt) ho fa el lleure. I per tant, crec que se’n beneficien l’un de l’altre.
A més, cap dels dos es dedica estrictament a una finalitat sinó que com en tot,
la globalitat hi és present (sinó, malament).
Sobre ESCOLES INNOVADORES, ja tinc més informació sobre una d’elles: L’escola Waldorf de Vallgorguina, que du a terme (com diu el seu nom) la Pedagogia Waldorf. Llegiu-ne aquí (PDF)la informació que he resumit -de moment- d'una font. Ja l’aniré ampliant!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada