30 de maig del 2011

Cròniques de la realitat educativa (MAIG ARXIU)

Vet aquí que la segona cosa essencial de la professió de mestre és -com en la majoria de les coses de la vida- el SENTIT COMÚ. La primera, estimar


Us exposo dos exemples de males pràctiques educatives (i per tant, de mals mestres). La primera situació,que diu tantes coses!!! Analitzeu-la a consciència. Jo em poso les mans al cap. 
I la segona situació, més gràfica:

Aquest és un pare que preocupat pel seu fill en una assignatura en concret, va a parlar amb el professor a l'institut. Les paraules del professor són:
- Oh, és que el seu fill sempre s'asseu darrere de tot de la classe, a l'última fila, i es clar, es distreu.
- I per què no el fa seure més endavant?
- Doncs perquè el seu cognom comença per "V", i els faig seure per ordre de llista.


Sembla mentida, però aquestes coses passen, a l'educació d'aquest país. Falta una mica d'anàlisi a consciència del que ensenyem, com ho ensenyem i per què ho fem.

English

This is about COMMON SENSE when we are teaching. See two different examples; the first one is very graphic but I can tell you for sure that this happens in the real world. It says (on the picture): "I'm gonna tell you the parts of the tree."
And the second one is real, a friend told me and I believe him because it happens too: There is a teacher that when a father of a boy in his class comes for an interview, he (the teacher) complains about the boy because he sits at the back of the classroom and gets distracted. When the father suggests why he doesn't ask him to sit in the front, the teacher answer is: "because his surname starts with "V" and in my class the students sit down in an alfabethical order.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada